X
تبلیغات
پرتال اخبار دانشگاهی تست فني-تيونينگ-عكس-قيمت خودرو - ساندرو در انتظار فتح جاده های ایران

تست فني-تيونينگ-عكس-قيمت خودرو

تست فني-تيونينگ-عكس-قيمت خودرو

ساندرو در انتظار فتح جاده های ایران

پایگاه اتومبیل ایران – خبر هایی که از گوش و کنار به گوش می رسد، می گویند که به زودی خودروی دیگری از پلتفرم X90 در پارس خودرو با نام «رنو ساندور» تولید خواهد شد.

از «رنو ساندرو» می توان به عنوان خودرویی مابین کلاس های کراس آور و هاچ بک(البته یک هاچ بک بزرگ!) نام برد که نیاز های یک خانواده ایرانی را به خوبی جوابگو است.

این خودرو از لحاظ طراحی بیرونی با دیگر هم پلتفرمی خود یعنی رنو لوگان یا همان تندر۹۰ خودمان از زمین تا آسمان تفاوت دارد هر چند شباهتهایی هم دارد.با آنکه «ساندرو» که خودروی آنچنان زیبایی به حساب نمی آید، ولی یک سر و گردن از لوگان بالاتر است و این می تواند دلیلی برانتخاب «ساندرو» نسبت به لوگان در خانواده های ایرانی باشد.

چراغ های کشیده و بزرگ به همراه لوگوتایپ بزرگ رنو در جلوی این خودرو اول از هر چیزی شما را به دیدن مابقی خودرو جذب می کنند.طراحان ساندرو خط شخصیت آن را بر خلاف روند معمول کمی دایره مانند در آورده اند تا زمانی که شما به خودرو خیره می شود با خستگی چشم و تکراری بودن طرح مواجه نشوید.نکته جذاب طرارحی کناری خودرو، محل قرار گیری ضربه گیر هاست که در پایین ترین سطح ممکن نصب شده اند،این کار داری مزیت بزرگی است که وقتی در حالت پارک کنار یک جدول بلند درب خودرو را بدون هیچ احتیاطی باز می کنید اگر برخوردی با جدول رخ دهد رنگ خودرو آزرده نمی شود.از دیگر جذابیتهای کناری ساندرو طراحی زیبای چراغ راهنمای کناری است که کمی شاید بتواند به طراحان کمپانی های ساخت خودروی داخلی کمک کند تا بداند این قطعه فقط نباید مستطیل شکل و با رنگی متضاد بدنه طراحی گردد(به راهنماهای کناری سمند دقت کنید). البته دو نکته دیگر نیز در کناره های خودرو شدید خودنمایی نمایی می کنند و آن استفاده از آینه هایی با طراحی شبیه لوگان است که همچون لوگان نیز آینه ها برای پایین آوردن هزینه ها متقارن طراحی نشده اند و آینه چب با راست هیچ تفاوتی برای نصب ندارند.نکته بعدی که دارندگان تندر ۹۰ از آن به عنوان یک معضل یاد می کنند طرح گلگیرهاست که بسیار مستعد خراشیده شدن و له شدن هستند که این معضل نیز در «ساندرو» همچنان باقی است!

طراحی داخلی خودرو شباهتهای زیادی به تندر ۹۰ دارد و کمی در قسمت داخلی دربها دچار تفاوتهایی است.

اطلاعات دقیقی از موتوری که قرار است در ایران بر روی «ساندرو» قرار گیرد در دست نیست ولی گمانه هایی زده می شود که موتور پایه ی این خوردو که ظرفیتی برابر ۱۶۰۰ سی سی دارد بر روی این خودرو نصب خواهد شد!

رنو لوگان با کد L90 نهایتا با نام تندر ۹۰ در ایران به تولید رسید به نظر شما «ساندرو» با چه نامی به تولید خواهد رسید؟

+ نوشته شده در  89/04/17ساعت 15:48  توسط فرزاد فلاح  |