آمار پرتال اخبار دانشگاهی تست فني-تيونينگ-عكس-قيمت خودرو - رنو لتیتیود

تست فني-تيونينگ-عكس-قيمت خودرو

تست فني-تيونينگ-عكس-قيمت خودرو

رنو لتیتیود

پارس‌خودرو قرار است چند مدل از رنو را به بازار معرفی کند. در این مقاله یکی از معروفترین آن‌ها یعنی رنو لتیتیود را معرفی خواهیم کرد. خودرویی که با تبلیغات گسترده سعی دارد تا برای خود بین D-Segment ها جایی باز کند. اگر به ظاهر این خودرو نگاهی بیندازید، متوجه می‌شوید که طراحی کاملا محتاطانه‌ و مدرنی دارد تا بتواند طیف گسترده‌ای از مشتریان خود را راضی نگه دارد. در جلو چراغ‌های کشیده و جلو پنجره بزرگی وجود دارد که خلاقیت زیادی در طراحی آن نمی‌بینید. در کناره‌ها یک خط از بالای چرخ جلو شروع شده و با ادامه از بالای درها به چراغ‌های عقب ختم می‌شوند تا چهره‌ای عضلانی را برای لتیتیود بسازد. چراغ‌های عقب هم کاملا ساده ولی زیبا طراحی شده‌اند و کمی شبیه به لکسوس LS460 هستند. در زیر این چراغ‌ها دو اگزوز در طرفین قرار دارند که نشان دهنده پیشرانه‌ای قدرتمند هستند.
در طراحی داخلی یک کنسول میانی ساده پر از دکمه را می‌بینیم که بالای آن یک صفحه نمایشگر بزرگ قرار دارد. البته این سیستم (نویگیشن) قرار است از مدل‌های 2011 روی لتیتیود نصب شود. در کل غربالک فرمان و کنسول میانی طوری طراحی شده‌اند که با طراحی خارجی آن هماهنگی کاملی داشته باشند.
تا به اینجای کار که این محصول از رنو زیاد چنگی به دل نمی‌زند. اما وقتی به لیست امکانات، تجهیزات و تکنولوژی لتیتیود نگاهی می‌اندازیم، اوضاع کاملا فرق می‌کند. رنو لتیتیود با گستره‌ای از امکانات مختلف و بروز می‌خواهد ثابت کند که بین رقیبان خود مانند هیوندای جنسیس یا مرسدس بنز کلاس C حرف‌هایی برای گفتن دارد. اگر به امکانات داخلی خودرو نگاهی بیندازید، اولین چیزی که نظر شما را جلب می‌کند ماساژور صندلی‌ راننده است که برای اولین بار روی یک خودرو در این کلاس چنین مشخصه‌ای می‌بینید. درضمن این یک ماساژور معمولی نیست و در چهار حالت و تنظیم مختلف می‌تواند راننده را ماساژ دهد! از دیگر مشخصات خاص لتیتیود، امکان تنظیم سیستم تهویه مطبوع به صورت جداگانه برای هر سرنشین است. به عبارت دیگر هر سرنشین می‌تواند دمای مطلوب خود را جداگانه تنظیم کند. در ضمن سیستمی جداگانه به تهویه هوا کمک می‌کند که "مدیریت کنترل کیفیت هوا" نام دارد. این سیستم علاوه بر یونیزه کردن هوای داخل، وظیفه مطبوع نگه داشتن هوای داخل خودرو را نیز بر عهده دارد. سیستم صوتی لتیتیود از نوع "3D Sound by Arkamys®" است که مجهز به سیستم "Bose® Premium" نیز می‌باشد. در مدل‌های معمولی لتیتیود 6 اسپیکر دارد اما به صورت آپشن می‌توانید آن‌ها را به 10 اسپیکر و یک ساب‌ووفر هم افزایش دهید. قرار است از سال 2011 شرکت Carminat TomTom® سیستم نویگیشن خود را روی لتیتیود نصب کند که علاوه بر امکانات یک نویگیشن، دوربین عقب و سیستم ترمز خودکار در هنگام پارک را نیز بر عهده دارد. از نظر امنیت نیز لتیتیود در شرایط خوبی است و از 8 کیسه هوای موجود در این خودرو، 2 عدد از آنها به صورت زنجیروار در کناره‌ها قرار دارند و مجهز به سنسور نیز هستند تا بالاترین کیفیت را در امنیت خودرو به مشتریان خود عرضه کنند. البته ناگفته نماند که رنو برای بکارگیری سیستم‌های مختلف در بالابردن امنیت سرنشینان از کمپانی نیسان نیز کمک گرفته است. قبل از اینکه سراغ پیشرانه‌های لتیتیود برویم، باید گفت که این خودرو از سیستم‌هایی نظیر ABS، سیستم کمک کننده ترمز در شرایط اضطرار، سیستم الکترونیکی توزیع کننده نیروی ترمز، سیستم ESC، سقف پانوراما و چراغ‌های زنون با قابلیت چرخش هنگام پیچیدن نیز بهره می‌برد.
رنو لتیتیود در چهار نوع پیشرانه 4 سیلندری مختلف و یک نوع پیشرانه 6 سیلندری عرضه خواهد شد. ضعیف‌ترین نوع آن‌ها با 4 سیلندر، 16 سوپاپ و 1998 سی‌سی حجم می‌تواند 140 اسب بخار تولید کند و شتاب 0 تا 100 کیلومتر آن معادل 9.3 ثانیه است. همچنین مصرف سوخت این نوع پیشرانه به صورت ترکیبی 7.9 لیتر در هر 100 کیلومتر است. اما قویترین پیشرانه لتیتیود، یک موتور 6 سیلندری به حجم 2998 سی‌سی است که دارای 24 سوپاپ می‌باشد و می‌تواند به کمک 240 اسب بخار، در عرض 7.6 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد. جالب اینجاست که مصرف این نوع پیشرانه از لتیتیود با وجود 2 سیلندر بیشتر نسبت به ضعیف‌ترین پیشرانه، مصرفی کمتر و معادل 7.2 لیتر در هر 100 کیلومتر است.
در کل لتیتیود خودرویی است با ظاهری محتاطانه و امکاناتی گسترده و مدرن که می‌تواند برای افرادی که بدنبال امکاناتی بروز ، امنیتی بالا، پیشرانه‌ای خوب و کیفیت اروپایی هستند، گزینه‌ای مناسب است.
+ نوشته شده در  89/12/12ساعت 16:16  توسط فرزاد فلاح  |